Този сайт използва "бисквитки" за да подобри предлаганите услуги.

След участие в провелата се през ноември 2018 г. в София методическо-практическа конференция "Как да преподаваме медийна грамотност в училище - методи и практики" десетки учители от цялата страна изготвиха планове за занятия по различни предмети и за различни класове, прилагайки разработената от Центъра за безопасен интернет методика за развитие на дигитално-медийните умения на учениците на базата на учебното съдържание.

Ново изследване в Австралия показа, че над половината от родителите не се чувстват способни да помогнат на децата си да се справят с рискове онлайн. Над 80 процента от родителите дават дигитално устройство на детето си преди да е навършило 4 години, но само 46 на сто се чувстват способни да му помогнат при проблем онлайн.

С бързото развитие и широко разпространение на мобилните технологии децата и тийнейджърите днес са изправени пред една нова заплаха за сигурността им, наречена киберфлашинг, бие тревога австралийската медийна компания SBS (Special Broadcasting Service).

Националният център за безопасен интернет и Теленор България обявяват конкурс за заявки от училищата за обучения на ученици по съвместната им програма „Киберскаут“. Заявките ще се приемат до 20 юли 2019 г., а обученията ще се провеждат в периода 16 септември 2019 – 1 юли 2020 г.

Familathlon2Стотици родители и децата им посетиха щанда на Центъра за безопасен интернет на ежегодния празник за семействата „Фамилатлон“, провел се на 12 май в Южния парк в София. Чрез различни забавни дейности с тях бяха обсъдени най-важните принципи за защита на децата в интернет както от експертите на Центъра, така и от доброволци от Младежкия панел към него.

Montana CyberscoutsПетият сезон на програмата „Киберскаут“ стартира успешно в началото на 2019 г., като за периода януари-март се проведоха 12 двудневни обучения и нови 295 петокласника от 10 различни населени места в страната се присъединиха към разрастващата се киберскаутска общност. 

TikTokСлед като САЩ им наложиха глоба от 5,7 милиона долара, собствениците на популярното сред деца китайско приложение за видеосподеляне TikTok взеха бързи мерки за повишаване на защитата на децата, които са главните им потребители.