Този сайт използва "бисквитки" за да подобри предлаганите услуги.

OU Karavelov VidinОбщо 55 училища в 36 селища в страната се включиха в първата по рода си за България кампания „Дни на медийната грамотност 2018 г.“, съорганизирана от Националния център за безопасен интернет и Коалицията за медийна грамотност в училище. 

Учителите проведоха занятия по дигитално-медийна грамотност, ползвайки предоставените от Центъра за безопасен интернет планове за уроци и презентации към тях. Много от тях организираха и срещи с родители, за да ги запознаят с петте основни елемента на съвременната грамотност: безопасност, работа с информация, създаване на съдържание, комуникация и решаване на проблеми.

"Учениците бяха много активни, радваха се, че сами ще напишат правилата на класа за дигитални умения", сподели Елка Радева, учител в софийското 104 ОУ "Захари Стоянов". Тя добави, че децата считат темата за близка до тяхното ежедневие, като по време на уроците са споделили своите проблеми в мрежата и са осъзнали колко е важно да знаят повече за това как да използват интернет безопасно.ПГИ Варна 8 Б

Плевенската учителка Ралица Петрова от Професионална гимназия по мениджмънт и хранителни технологии пък разказа, че независимо от разликата в социалната им среда учениците са се надпреварвали да обсъждат как да проверят достоверността на информацията в Мрежата и как да направят така, че да бъдат в безопасност, разисквайки случаи от тяхното ежедневие.

В кампанията се включиха 4259 български ученици от училища в Айтос, Белозем, Бургас, Варна, Велинград, Видин, Враца, Гоце Делчев, Димитровград, Добрич, Етрополе, с. Зверино, Златоград, Костандово, Кърджали, Нова Загора, Перник, Плевен, Пловдив, Радомир, Разград, Русе, с. Дорково, с. Дулово, с. Кочан, Ново село (Видинско), Сапарева баня, Свищов, с. Дълго поле, с. Търън, Сливен, Сопот, София, Търговище, Хасково и Шумен.

"Чувствахме се удовлетворени, че успяхме да покажем на учениците, че дигиталната грамотност има друго измерение. Това в нещо, което се стремим да показваме по време на часовете, когато ни се отдаде възможност", споделиха учителките Таня Евтимова и Венета Панкова от ПГТ„Проф. Д-р Асен Златаров“ в гр. Бургас.

Лора Любенова от видинското ОУ "Любен Каравелов" е дала за домашна работа на учениците да поговорят по обсъжданите теми и проблеми със семействата си, защото във формирането на култура за безопасна работа в интернет семейството също играе важна роля.

ПМГ Сандански 8а класУчастието на родителите също беше важна част от кампанията и затова бяха проведени 32 тематични родителски срещи, на които родителите бяха запознати с митовете и фактите за интернет, а и с начините, по които могат да помогнат на децата си да използват безопасно и полезно съвременните технологии. По време на срещите беше отговорено и на най-важните въпроси, които вълнуват родителите, като например как да предпазват детето си в интернет, има ли зависимост от интернет и доколко са вредни екранните устройства.

Според Цветана Цветкова, директор на СУ "Васил Кънчов" във Враца, предимството на провеждането на занятията е свързано с възможностите за свобода при споделяне на мнение, запознаване на учениците с полезни интернет адреси, на които могат да подават сигнали и да получават повече информация. Нейният колега Димитър Марков, учител по информационни технологии, добавя, че в часовете по информационни технологии подпомага учениците си при изграждане на умения за комуникация в интернет пространството, търсене и разпознаване на достоверни източници на информация, създаване на съдържание при зачитане на авторски права и защита на личните данни.