Този сайт използва "бисквитки" за да подобри предлаганите услуги.

В Международния ден на изчезналите деца – 25 май, популярната сред децата и тийнейджърите онлайн платформа ТикТок даде старт на кампания за образоване на децата за риска да бъдат подмамени и сексуално експлоатирани онлайн. Кампанията е организирана заедно с европейската организация за изчезнали деца Амбър Алърт, редица неправителствени организации, които работят в областта на защитата на децата в интернет и полицейски служби по целия свят.

Кампанията #CheckBeforeYouChat (Провери преди да чатиш) протича на два етапа. На първия етап популярни инфлуенсъри по целия свят качиха свой танц на музикалния фон на специално композираната за целта песен “Love Birds” и отправиха предизвикателство към потребителите също да качат свое видео с танц на тази мелодия. В текста на песента обаче са включени 5-те фази в типични модел на подмамване на дете онлайн. Хиляди млади потребители на ТикТок по света започнаха да качват свои видеоклипове с танца, без да подозират за скритото послание в текста.

Днес, в Международния ден на изчезналите деца, започна вторият етап на кампанията, при който инфлуенсърите и техни партньорски организации започнаха да качват видеоклипове, на които те не танцуват, а разкриват 5-те стъпки на подмамване.

По този начин участниците в кампанията привличат вниманието на младите потребители към признаците, че може да са попаднали в измамна схема и да прекратят навреме опасния контакт.