Този сайт използва "бисквитки" за да подобри предлаганите услуги.

Тревожни данни излязоха наяве при национално представително изследване за излагането на младите хора на послания на омраза и насилие. Резултатите показват, че 52% от българските младежи на възраст 14-19 г. са били изложени на подобно съдържание онлайн.

Три киберскаутски отряда се класираха в националното състезание с най-високо оценени инициативи и дейности, насочени към техни връстници. Участниците ще бъдат наградени на тържествена церемония в международния Ден за безопасен интернет на 11 февруари в София.

Една трета от сексуалните видео и фотоматериали с деца в открития интернет вече са произведени от самите деца. За тази тревожна тенденция съобщава в. „Индипендънт“, позовавайки се на данни на британската интернет гореща линия.

Членове на Младежкия панел за безопасен интернет представиха по забавен начин различни рискове в интернет пред младежите, които взеха участие в ежегодния Младежки форум „Voice it: Мнение от значение“, организиран от Национална мрежа за децата съвместно с Младежка мрежа „Мегафон“ и в партньорство с Уницеф България на 20 ноември – Световния ден на детето.

Членове на Младежкия панел към Центъра за безопасен интернет представиха България на два важни международни форума. Димана Додова участва активно в европейския Форум за безопасен интернет в Брюксел, а Милена Радойцева, която бе избрана за български представител в Детския съвет на Юрочайлд (Eurochild), се включи в дискусии с европейски политици по повод честването на международния Ден на правата на детето също в Брюксел.

Над 90 учители от 34 населени места се включиха в методическо-практическата конференция „Холистичен модел за развиване на дигитално-медийната грамотност на учениците на базата на учебните програми и съдържание“, която се проведе от 22 до 24 ноември във Велико Търново.

В началото на месец ноември 25 учители от Сливенска област (ППМГ „Добри Чинтулов“ и ОУ „Д-р Петър Берон“), преподаващи в различни предметни области от всички образователни етапи, преминаха през обучение за превенция на виртуално и реално насилие чрез интерактивно обучение в училище и развиване на дигитално-медийните умения на учениците от 5. до 12. клас.

Световната здравна организация определи 5 ключови житейски умения, които се отразяват на качеството на живота. Сред най-важните са критичното мислене, комуникационните и социални умения.