Този сайт използва "бисквитки" за да подобри предлаганите услуги.

На 22 септември - „Европейския ден без автомобили“, Националният център за безопасен Интернет към Фондация "Приложни изследвания и комуникации" и Асоциация "Родители" предложи на жителите и гостите на столицата интересен и забавен начин да научат нещо ново за безопасността в интернет. Всички малчугани, дошли във затворения за автомобили център, имаха възможност да се включат в играта „Флашко в страната на спамчетата“. Специалистите от Българската линия за онлайн безопасност (БЛОБ) при Асоциация "Родители" бяха там, за да поговорят с децата и да им помогнат да усвоят по един лесен и забавен начин основните правила за онлайн безопасност.

В доклад от 13 септември Европейската комисия разглежда как държавите-членки прилагат препоръките на ЕС, гарантиращи безопасен и сигурен достъп на децата до света на цифровите технологии. Държавите-членки и бизнесът полагат все повече усилия за изпълнение на препоръките на ЕС от 1998 г. и 2006 г. за защита на юношите, ползващи аудиовизуални и интернет услуги. Но предприетите мерки като цяло са недостатъчни.

Участниците в международния форум „НЕ на тормоза с електронни средства над деца!“ и членове на международната мрежа „За по-добър климат в училище“ поискаха от Министерството на образованието да включи в учебните програми от 1 до 11 клас специален обучителен модул по безопасност в Интернет. Въпреки че Държавните образователни изисквания включват безопасното поведение в Интернет, те се отнасят само до часовете по информационни технологии и няма разработени методически материали нито обучени преподаватели. В началния курс темата може да се включи в програмите на предмети като „Околен свят“, „Човек и общество“ и др.

Фейсбук готви промени в механизма за контрол на достъпа до публикациите, снимките и личните данни на потребителите. Основното нововъведение е позиционирането на настройките на поверителност до самото съдържание, а не в под-менюта, както беше до сега. Промените са в две основни направления: какво е видимо на профила и какво се случва с новите публикации. Засилва се и контролът върху споделяната информация от непълнолетни потребители.

Ежедневно потребителите в Мрежата обменят десетки милиони съобщения. Много социолози се питат дали виртуалното общуване учи хората да бъдат по-добри приятели в реалния живот. Според няколко нови изследвания, отговорът е положителен, съобщи в. „Уолстрийт джърнъл“. Ролята на самотник или жертва са нереалистично описание на средностатистическия потребител на Интернет. Точно напротив, изглежда, че онлайн-комуникацията подпомага приятелствата - реални и виртуални, води до по-открити и задълбочени отношения, повишава чувството за принадлежност към общността, разширява мрежата от полезни контакти.

Изследване на университета в Плимут откри, че всеки трети от британските учители в начални и средни училища са били подложени на онлайн-тормоз, съобщи Би Би Си. Жертви на кибер-агресията са по-често жените – 60%.

„Игрите с насилие не създадоха поколение от проблемни деца, както се предвиждаше”, заявява д-р Кристофър Фъргюсън от Международния университет A&M в Тексас в специален брой на изданието на Американската асоциация на психолозите Review of General Psychology, посветен на видео игрите. Като се позовава на последните проучвания, той посочва, че с нарастването на популярността на компютърните игри децата в САЩ и Европа страдат все по-рядко от поведенчески проблеми, по-малко агресивни са и се представят по-добре на стандартните образователни тестове.

Според изследване на британския университет „Англия Ръскин“, извършено сред 490 деца на възраст между 10 и 19 години, 18,4 % от тях са били жертва на онлайн тормоз. Онлайн тормозът е сравнително ново явление и се отнася за изпращането на електронни съобщения и снимки чрез Интернет или мобилен телефон, които целят да обидят, наранят или унижат друг човек.