Този сайт използва "бисквитки" за да подобри предлаганите услуги.

Новите тенденции и рискове за деца в интернет и развиването на ранна дигитално-медийна грамотност у децата като превенция бяха представени от Центъра за безопасен интернет на национална конференция на Синдиката на българските учители в София.

 DSC5811 Easy Resize.com 1Български младежи поискаха от ръководителката на политиката за сигурност на Фейсбук за Европа, Близкия Изток и Африка Жули дьо Байeнкур най-популярната у нас социална мрежа да събира по-малко лични данни от потребителите. Те предложиха също във Фейсбук да помислят за ограничаване на предложенията за нови приятелства.

IMG 3080Стотици ученици в цялата страна се включиха в интерактивни занятия за това какво е реч на омразата и как да реагират на нея, проведени в рамките на училищната кампания „От теб з@виси“. Кампанията стартира на Деня за безопасен интернет, отбелязан на 7 февруари.

Family LinkВ стремежа си да предложи на родителите нов начин за предпазване на децата в интернет и да привлече по-младите поколения за свои потребители, Гугъл предлага ново безплатно приложение за мобилни устройства, наречено Family Link (Семейна връзка).  Приложението за Андроид позволява на родителя, след като го инсталира,  да създаде профил в Гугъл на детето, който може да настрои по искания от него начин и да може да контролира.

Само за една седмица над 4000 души се включиха в онлайн кампанията-игра „Търсенето на Емо“, а 1145 от тях се регистрираха за разпределение на наградите. Кампанията, разработена съвместно от Теленор и Центъра за безопасен интернет, беше обявена в Деня за безопасен интернет 7 февруари.

DSC 0699 Easy Resize.com 1Млади хора от младежкия панел на Националния център за безопасен интернет демонстрираха пред техни връстници от 20 града в страната своите знания за опасностите в интернет и уменията си да водят разяснителна и обучителна работа сред други младежи.
Десетата национална младежка среща, организирана от Сдружение „Горнооряховски младежки парламент” съвместно с Община Горна Оряховица, се проведе между 23 и 25 февруари. Фондация „Приложни изследвания и комуникации“, координатор на Центъра за безопасен интернет, взе активно участие в събитието.

Медийният шум, който се вдигна около измислицата за самоубийствена онлайн игра „Синия кит“, предизвиква за съжаление любопитство у децата. Едни от тях пробват какво ще се случи, ако публикуват в социална мрежа някой от хаштаговете, свързвани с измислената игра. Други се възползват от разпространяваните слухове, за да се забавляват или да се опитат да спечелят нещо.

В последните дни българският интернет беше залят от апокалиптична истерия по повод на онлайн игра, която принуждава тийнейджъри да се самоубиват. Десетки съмнителни български сайтове всъщност копираха един и същи превод (заедно с правописните грешки) на статия от също толкова съмнителен руски сайт с ужасяващи заглавия от рода на „Синия кит погуби стотици деца, играта приближава България“.