Международната мрежа за правата на децата (CRIN) изпрати до генералния секретар на Организацията на обединените нации доклад, който да подпомогне изготвянето на документ на ООН „Защита на децата от тормоз“.
В материала се посочва важната роля на образователните системи за възпитаване у децата на уважение и приемане на различията. Но изграждането на социални умения често липсва в обучителните програми, посочват авторите. Те изтъкват, че в отделни държави в самите учебници присъстват негативни стереотипи за определени групи като жени, етнически и религиозни малцинства и др.
В доклада се посочва, че не всички учители умеят или знаят как да се справят със случаи на тормоз на учениците. На практика те участват в тормоза, когато не се намесват да разрешат конфликта. Изтъква се също така, че не всички училища имат приети правила и политика за реакция при случаите на тормоз.
Документът отделя специално внимание на онлайн тормоза, като сравнително ново явление, за справяне с което съществуват още по-малко умения и ресурси. Посочва се, че онлайн тормозът притежава една особено негативна страна – неизбежността, тъй като дори домът не дава убежище на тормозеното дете. Отрицателното въздействие се подсилва и от факта, че той често се упражнява анонимно. Експертите подчертават отговорността на държавите да въведат обучение по дигитална грамотност и онлайн сигурност в училищата.