Специални комисия на британския парламент излезе със становище, че училищните програми трябва към трите задължителни умения – четене, писане и смятане, задължително да включат като четвърто основно умение дигиталната грамотност.
Вече не е достатъчно децата да се обучават на дигитални умения само в специалните часове по информационни технологии, подчертава в специален доклад Комисията по комуникации към Камарата на лордовете, цитирана от британския в. „Телеграф“. Според комисията развиването на дигиталната грамотност е начинът да се научат децата да се предпазват от опасностите онлайн. Училищните програми трябва да включват отговорното ползване на интернет, социалните норми и онлайн рисковете. През последните 20 години интернет се превърна във всеобхватен аспект на порастването, се изтъква в документа.
Докладът изразява неудовлетворение от мерките, които вземат големите ИТ компании за защита на децата. Големите компании като Гугъл и Фейсбук трябва да реагират бързо на подадени от деца сигнали и искания за сваляне на дадено съдържание, подчертава парламентарната комисия.