No Result
Вижте всички резултати
  • За нас
  • Защита на личните данни
  • Условия за ползване
Подай сигнал
Reporting
Център за безопасен интернет
  • en English
  • bg Български
  • Начало
  • За нас
  • Опасности
  • Обучения
  • Материали
  • Новини
  • Инициативи
  • Подкрепи ни
SafeNet
  • Начало
  • За нас
  • Опасности
  • Обучения
  • Материали
  • Новини
  • Инициативи
  • Подкрепи ни
SafeNet
No Result
Вижте всички резултати
Начало Новини

Компютърните игри с насилие са заплаха само за малък процент от децата

04.08.2011
Категория: Новини

„Игрите с насилие не създадоха поколение от проблемни деца, както се предвиждаше”, заявява д-р Кристофър Фъргюсън от Международния университет A&M в Тексас в специален брой на изданието на Американската асоциация на психолозите Review of General Psychology, посветен на видео игрите. Като се позовава на последните проучвания, той посочва, че с нарастването на популярността на компютърните игри децата в САЩ и Европа страдат все по-рядко от поведенчески проблеми, по-малко агресивни са и се представят по-добре на стандартните образователни тестове.

 

Идеята, че видео-игрите причиняват пристрастяване, агресивно поведение и нисък успех в училище, е остаряла, изтъква д-р Фъргюсън. Той сравнява компютърните игри с фъстъченото масло – безобидни са за преоблазаващата част от децата, но могат да се окажат вредни за онези, които имат вече съществуващи личностни и психологически проблеми.

В същия брой д-р Патрик Марки публикува изследване на поведението на 118 момичета и момчета. Той открива, че насилието в игрите се отразява отрицателно само на тийнейджъри, притежаващи определени негативни личностни характеристики като раздразнителност, депресия, гняв, незаинтересованост към чувствата на другите, липса на дисциплина и на чувство за отговорност. Комбинацията между личностните предпоставки и насилието във видео-игрите може да предизвика засилване на агресивността след игра.

На децата извън тази рискова група игрите са по-скоро полезни. Според изследване на д-р Черил Олсън сред 1200 деца на възраст между 12 и 15 години игрите задоволяват широка гама от емоционални, социални и интелектуални потребности: регулират емоциите, създават среда за нови приятелства, развиват лидерски умения, творческо мислене и любознателност. Насилието в игрите привлича децата, но това е част от нормалното им развитие. По този начин те експериментират с усещането за страх и други отрицателни емоции в безопасна среда.

Друго успешно приложение на видео игрите е използването им в помощ на деца със специални нужди за диагностика, както и за развитие на умения като пространствено възприятие и моторни функции.

Материал за специалния брой на списанието и резюмета на отделните статии на английски можете да прочетете на сайта на Американската асоциация на психолозите.

Онлайн тормоз
eSafety

Популярни публикации

Кражба на лични данни и измами
Опасности

Кражба на лични данни и измами

by safeadmin
01.09.2023
0

Кражбата на лични данни е вид компютърно престъпление, при което се придобиват чужди лични данни, с цел финансова измама или...

Виж ощеDetails
radicalism

Радикализация

06.10.2017

Тормозът в онлайн пространството

09.10.2023
otkradnat profil

Кражба на профил

07.11.2018
  • За нас
  • Защита на личните данни
  • Условия за ползване
124 123

Националният център за безопасен интернет се управлява от СНЦ "Асоциация Родители" и беше създаден през 2005 г. от фондация „Приложни изследвания и комуникации“ и СНЦ "Асоциация Родители" в рамките на програма "Безопасен интернет" на ЕК.The Bulgarian Safer Internet Centre is founded and operated by the Applied Research and Communications Fund and Parents Association.

Centio Logo Color   Yettel Logo  LOGO RODITELI 2017  BIK_logo_png.png  bg cef logo

No Result
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
  • Опасности
  • Обучения
  • Материали
  • Новини
  • Инициативи
  • Подкрепи ни
  • Подаване на сигнал
Този сайт използва "бисквитки" за да подобри предлаганите услуги.ДобреВиж още