No Result
Вижте всички резултати
  • За нас
  • Защита на личните данни
  • Условия за ползване
Подай сигнал
Reporting
Център за безопасен интернет
  • en English
  • bg Български
  • Начало
  • За нас
  • Опасности
  • Обучения
  • Материали
  • Новини
  • Инициативи
  • Подкрепи ни
SafeNet
  • Начало
  • За нас
  • Опасности
  • Обучения
  • Материали
  • Новини
  • Инициативи
  • Подкрепи ни
SafeNet
No Result
Вижте всички резултати
Начало Новини

Едва 30% от учениците в прогимназия и гимназия са работили с различни източници

04.07.2020
Категория: Новини
Едва 30% от учениците в прогимназия и гимназия са работили с различни източници

Едва 30 на сто от учениците в прогимназиален и гимназиален курс на обучение са извършвали работа с различни източници, след като са били запознати с методите и критериите, които трябва да прилагат. Този процент намалява на 22 , когато бъдат сегментирани ученици, които са прилагали тези знания за изпълнението на задача, свързана със създаване на съдържание с цел оценяване на знанията им по конкретен предмет.

Това сочат данните от допитване, осъществено от Коалицията за медийна грамотност в края на май и началото на юни 2020 година с предмет дистанционното обучение от гледна точка на развитието на медийната грамотност на децата. То беше представено в Националния пресклуб на БТА.

В анкетата на коалицията, част от която е и Националният център за безопасен интернет, участваха 144 деца, те отговаряха на 11 въпроса, свързани с особеностите на дигиталното образование, за което много голяма част от учениците и учителите нямаха предварителна подготовка.

Четири от десет от учениците, взели участие в допитването, са получавали задача, свързана с намиране и оценяване на източници на информация онлайн. Само 30 на сто обаче са изпълнявали такава задача, след като са получили инструкции за подхода и критериите, които трябва да прилагат. 76 процента декларират, че са получавали задача за създаване на съдържание с цел оценяване на знанията им по конкретен предмет. Същевременно по-голямата част от тях са създавали съдържание, без целенасочено да са работили с източници на информация и да са обсъждали методите за това с учител.

Целта на анкетата към учителите била да се изследва определен аспект от учебния процес във виртуална среда, който има отношение към развитието на дигиталните умения и медийната грамотност на учениците. Общият брой на респондентите е 337.

Резултатите от анкетата показват, че голяма част от преподавателите не правят директна връзка между поставянето на задача за създаване на съдържание и умението за работа с източници.

60 на сто от учителите не са поставяли задача, свързана с намиране и оценяване на достоверността на източник на информация, а по-малко от 1% са поставяли такава задача всеки ден, след като са обяснили на учениците си как би трябвало да се извършва тази дейност.

Източник: Dariknews.bg

Онлайн тормоз
eSafety

Популярни публикации

Страшните сайтове – печалба на гърба на детските страхове
Опасности

Страшните сайтове – печалба на гърба на детските страхове

by safeadmin
28.06.2019
0

В последно време Центърът за безопасен интернет получава сигнали за деца на 9-10 години, които си показват сайтове и видеоклипове...

Виж ощеDetails

Тормозът в онлайн пространството

09.10.2023
Кражба на лични данни и измами

Кражба на лични данни и измами

01.09.2023
„По-добри онлайн“: нови интерактивни уроци за безопасност онлайн 

„По-добри онлайн“: нови интерактивни уроци за безопасност онлайн 

10.09.2025
  • За нас
  • Защита на личните данни
  • Условия за ползване
124 123

Националният център за безопасен интернет се управлява от СНЦ "Асоциация Родители" и беше създаден през 2005 г. от фондация „Приложни изследвания и комуникации“ и СНЦ "Асоциация Родители" в рамките на програма "Безопасен интернет" на ЕК.The Bulgarian Safer Internet Centre is founded and operated by the Applied Research and Communications Fund and Parents Association.

Centio Logo Color   Yettel Logo  LOGO RODITELI 2017  BIK_logo_png.png  bg cef logo

No Result
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
  • Опасности
  • Обучения
  • Материали
  • Новини
  • Инициативи
  • Подкрепи ни
  • Подаване на сигнал
Този сайт използва "бисквитки" за да подобри предлаганите услуги.