Фейсбук готви промени в механизма за контрол на достъпа до публикациите, снимките и личните данни на потребителите. Основното нововъведение е позиционирането на настройките на поверителност до самото съдържание, а не в под-менюта, както беше до сега. Промените са в две основни направления: какво е видимо на профила и какво се случва с новите публикации. Засилва се и контролът върху споделяната информация от непълнолетни потребители.
Преди: Повечето от настройките за поверителност са във вътрешни под-менюта.
Сега: До различната информация в профила, от роден град до фотоалбум, ще има иконка с падащо меню. От там с един клик може да контролирате достъпа до конкретната информация. Падащото меню ще се удължава, за да включат по-малки групи от хора, с които искате да споделите и които сами сте създали и фейсбук-групите, на които сте член. За потребителите под 18 години менюто няма да съдържа опцията „Публичен“ (Досегашното „Всички“), тоест, те ще могат да споделят само в кръга на своите контакти. А при споделяне на местоположение, то ще се вижда само от въведените в списъка на приятелите.
Преди: Всеки, който има достъп до снимките ви, може да ви тагне.
Сега: Потребителите могат да активират предварително одобрение на таговете.
Преди: Тагнатите снимки се появяват веднага на потребителския профил.
Сега: Потребителите могат да активират предварително одобрение на тагнатите снимки, преди да бъдат публикувани на профила.
Преди: За да видите как изглежда профилът ви за друг потребител, трябва да влезете в основните настройки на профила.
Сега: Тази услуга е достъпна в самия ви профил.
Преди: Ако искате да направите публикация достъпна за всеки, трябва да изберете опция „Всички”.
Сега: Опцията е променена на „Публична”, за да подчертае, че публикацията ще бъде достъпна за всички, но не всички ще я видят.
Преди: Не може да променяте настройките за поверителност, след като вече сте публикували съдържанието.
Сега: Може да контролирате и променяте настройките на поверителност дори на стари публикации.
Преди: Потребителите не са наясно с премахването на таговете и защо да го направят.
Сега: Опциите за премахване на тагове и съдържание са по-ясни: премахване от профила, премахване на самия таг, изпращане на съобщение до собственика на снимката или този, който я е тагнал, изискване за премахване на съдържанието.
Новото управление няма да повлияе настоящите ви настройки за поверителност. Промените все още не са видими, но се очаква да са активни до няколко дни. От социалната мрежа ще осигурят демонстрация на новостите, помощна информация, както и допълнителни инструменти, които да улесняват адаптацията на потребителите към промяната.
Повече информация за новото управление можете да намерите на английски в блога на Фейсбук.