Комисарят по въпросите на децата в Англия обвини водещи социални мрежи, че подмамват децата да се отказват от поверителността на личната си информация. Младежите, които искат да се регистрират онлайн, биват подведени да приемат „скрити клаузи“, според които техните снимки могат да бъдат купувани и продавани на други компании.
В специален доклад Комисарят за децата Ан Лонгфийлд посочва изрично популярната сред тийнейджърите платформа за споделяне на снимки Инстаграм като един от сайтовете, който при регистрация иска съгласие с правила за ползване, които се разпростират върху цели 17 страници. Това естествено води до даване на съгласие от младите потребители, без да се прочетат условията. Тези правила позволяват снимки и съобщения на деца да бъдат купувани и продавани от уеб-гигантите, които искат да насочат рекламата си към възрастовата група на самите деца.
Ан Лонгфийлд настоява правилата за ползване да се пренапишат, така че да бъдат по-ясни за младите потребители. Докладът препоръчва на платформите да предупреждават изрично непълнолетните си потребители: „Можем да запазим, използваме и споделяме Вашата лична информация с компании, свързани с Инстаграм. Информацията може да включва името Ви, електронната Ви поща, училището Ви, адреса, телефонният Ви номер, какво сте харесали или не сте харесали, местата, които посещавате, кои са приятелите Ви“.
Докладът обвинява социалните медии също така, че правят твърде малко, за да помагат на младежите, които преживяват онлайн тормоз да докладват, както и да свалят съобщения и снимки, които представляват злоупотреба с деца. Въпреки че много от децата се оплакват от онлайн тормоз, секстинг, секуален тормоз, които са незаконни, редица изследвания показват, че твърде често децата не знаят как да докладват за тормоз, а и когато го правят, често са неудовлетворени от последствията. Шест от десет деца са били тормозени онлайн. От тях обаче едва 15% са докладвали това. Според доклада има нужда от дигитален омбудсман, който да бъде посредник между социалните мрежи и децата.
Източник: