След Епъл (Apple) и Фейсбук, от Гугъл също обявиха нови мерки са защита на децата и непълнолетните онлайн. Въвежданите от трите компании мерки за сигурност са различни по характер.
Епъл предизвика буря в интернет, като обяви, че автоматично ще се сканират снимките от потребители, за да се провери за наличие на изображения на сексуално насилие над деца. Проверката ще се извършва на базата на уникалните за всяко изображение така наречени хаш-данни и ще засича появата на вече известни снимки и видеоматериали. Това веднага предизвика остри критики и безпокойство, че от компанията ще сканират устройствата на потребителите, което означава, че ще имат неразрешен достъп до тяхното съдържание. Това наложи компанията да разпространи официално съобщение, в което изтъква, че сканирането ще обхваща само тези изображения, които потребителите са качили в облачното пространство iCloud. Въпреки това след многобройни критики за нарушаване на поверителността компанията засега отложи въвеждането на новите функции.
От Фейсбук също обявиха допълнителни мерки за защита на непълнолетните си потребители, основно засягащи рекламите, които могат да се приемат за неподходящи за тяхната възраст.
Най-обширни мерки обяви Гугъл. Освен също контролиране на рекламите, насочени към деца, една от новите мерки е възможността всеки потребител под 18 години или техен родител или настойник да поиска премахване на техни изображения от резултатите при търсене. Това няма да премахне нежеланите снимки и изображения от оригиналното място, където са качени онлайн, но те няма да могат да бъдат откривани през търсачката на Гугъл. В допълнение за потребители под 18 години търсачката по подразбиране ще бъде с включено защитено търсене (Safe Search), при което няма да излизат резултати за съдържание, неподходящо за непълнолетни. Във видео-платформата на Гугъл YouTube за тези потребители ще бъде изключена опцията за автоматично пускане на следващ видеоклип след приключване на този, който е вече изгледан.
Основен проблем за всички мерки обаче е, че за да бъдат задействани, потребителят трябва да е регистриран с реалната си възраст под 18 години. В тази връзка Гугъл напомня на родителите, че могат да активират всички защити чрез Family Link – създаване на детски профил, през който всички услуги на Гугъл ще бъдат по подразбиране настроени за непълнолетен потребител.