„Предизвикателството Момо“ е преповтаряна безсмислица, позната на тези от нас, които имат леля с имейл адрес и десктоп на компютъра, претрупан с толкова икони, че е почти неизползваем, самоиронизира се в. „Айриш таймс“ в публикуван тези дни материал. Вестникът беше една от медиите по света, които първи подеха фалшивата история през февруари.
За нещастие сме в 2019 г. и интернет е кошмар, от който светът опитва да се събуди, коментира вестникът. Материалът отправя остра критика към реакцията на медии, училища и дори полицейски служби. Именно северноирландската полиция беше тази, която без да провери за какво става дума, отправи официално предупреждение, разпространено от десетки училища и предизвикало масова паника.
Фалшивият мийм (меме) беше подхванато не просто от вашия чичо Майк, но и от предполагаемо сериозните медии като „Айриш таймс“ и Би Би Си, продължава със самокритиката вестникът, като напомня, че в първите публикации дори се цитираха въображаеми 130 самоубийства в Русия – явно копирано от предишната подобна страшна легенда за „Синия кит“, която също беше опровергана.
Измамата „Момо“ е разочароващо напомняне, че обществото заслужава повече от страна на училищата и полицията, когато става дума за оценка на онлайн заплахи, били те реални или въображаеми, изтъква вестникът.
Прочетете оригинала на статията тук.