No Result
Вижте всички резултати
  • За нас
  • Защита на личните данни
  • Условия за ползване
Подай сигнал
Reporting
Център за безопасен интернет
  • en English
  • bg Български
  • Начало
  • За нас
  • Опасности
  • Обучения
  • Материали
  • Новини
  • Инициативи
  • Подкрепи ни
SafeNet
  • Начало
  • За нас
  • Опасности
  • Обучения
  • Материали
  • Новини
  • Инициативи
  • Подкрепи ни
SafeNet
No Result
Вижте всички резултати
Начало Новини

Какво мислят учениците за дистанционното обучение

15.09.2020
Категория: Новини
What do students think about remote learning

От „Предпочитам да съм на училище“ до „Нещата (онлайн) стават бързи и интересни“ – отношението на учениците към обучението онлайн варира в широки граници. Това показва придобило нова актуалност изследване на Коалицията за медийна грамотност в образованието, проведено онлайн в разгара на обучението в електронна среда.

Фокусът на изследването, осъществено чрез онлайн анкети към ученици и учители в периода май-юни, беше по-скоро върху ефективността на дистанционното обучение, уменията и проблемите, с които се сблъскват и децата, и учителите. В отговорите обаче се прояви и емоционалното отношение на учениците, което позволи да се откроят техните конкретни притеснения и желания.

С изключение на 6-има от 144 участвали в анкетата ученици всички останали посочиха едно или повече положителни страни на обучението в електронна среда. А всеки седми изрази предпочитание да се върне в класната стая.

За щастие новата учебна година започна присъствено като че ли в отговор на желанията на част от учениците, които на въпрос за предимствата на различните онлайн платформи за обучение отговориха:

– „Предпочитам да съм на училище, защото не ми харесва това онлайн обучение.“
– „Никакви (предимства), искаме да си учим в училище.“
– „Когато си говориш с приятели, настроението поне малко ти се повдига в този тежък период.“

Ако обаче се наложи за някакъв период и за определени училища или класове да се мине отново на обучение в електронна среда, 35% децата имат и определено положителни нагласи:

– „(Харесват ми) начините за групова работа.“
– „Нещата стават бързи и интересни.“ и „Часовете са по-кратки, но по-интересни.“
– „Събира всички материали на едно място. Възможност за директна обратна връзка с учител.“
– „Много по-тихо е и добре чуваме преподавателите.“

Няколко ученика предпочитат онлайн платформи, които не дават възможност за включване на камера. Те може би са открили удобството да си вършиш нещо друго, докато си уж в час – предимство, открито и от немалко възрастни, които работиха от вкъщи по време на изолацията.

В заключение може да се каже, че натрупаният опит – макар и доста стресиращ – с дистанционното обучение подготви до голяма степен образователната система да реагира гъвкаво според условията, без да се нарушава съществено образователния процес.

Но желанието за жив контакт и общуване с връстниците определено слага голям плюс на присъственото обучение.

––––––––––––––––––––––––––

Повече за изследването вижте ТУК.

Онлайн тормоз
eSafety

Популярни публикации

Кражба на лични данни и измами
Опасности

Кражба на лични данни и измами

by safeadmin
01.09.2023
0

Кражбата на лични данни е вид компютърно престъпление, при което се придобиват чужди лични данни, с цел финансова измама или...

Виж ощеDetails
radicalism

Радикализация

06.10.2017

Тормозът в онлайн пространството

09.10.2023
WhatsApp logo.svg

WhatsApp пусна версия за компютри

11.05.2016
  • За нас
  • Защита на личните данни
  • Условия за ползване
124 123

Националният център за безопасен интернет се управлява от СНЦ "Асоциация Родители" и беше създаден през 2005 г. от фондация „Приложни изследвания и комуникации“ и СНЦ "Асоциация Родители" в рамките на програма "Безопасен интернет" на ЕК.The Bulgarian Safer Internet Centre is founded and operated by the Applied Research and Communications Fund and Parents Association.

Centio Logo Color   Yettel Logo  LOGO RODITELI 2017  BIK_logo_png.png  bg cef logo

No Result
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
  • Опасности
  • Обучения
  • Материали
  • Новини
  • Инициативи
  • Подкрепи ни
  • Подаване на сигнал
  • English (Английски)
Този сайт използва "бисквитки" за да подобри предлаганите услуги.ДобреВиж още