Националната кампания за противодействие на съвременните модели на насилие по полов признак, която започна на 17 септември 2015 година, продължава своето съществуване чрез дългосрочни дейности в училища в цялата страна и през различни медийни канали.
Кампанията бе подготвена от Фондация „Приложни изследвания и комуникации“ (ПИК), Асоциация „Родители“, учители, обществени възпитатели и социални работници, както и група млади хора от 6 столични гимназии.
Всички те активно участваха за разработването на идеята за кампанията, която включва наръчник за учителя за работа в клас по темата, онлайн кампанията #облечисебе, изготвянето и разпространяването на информационни материали.
Идеята за кампанията се роди от изследване на Фондация ПИК, което показа, че много голям процент от тийнейджърите в България, и особено тези на възраст между 15 и 17 години, са били потърпевши от някакъв вид насилие от интимния си партньор – сексуално, физическо, емоционално. Поради това важна част от идеята беше да се сформира група от млади доброволци на възраст между 15 и 18 години, които да участват в разработването на различните елементи на кампанията.
През декември избрани от десетките постъпили кандидатури 17 момичета и момчета участваха в двудневен обучителен семинар, по време на който те обсъждаха темите за популярността и репутацията в интернет, както и рисковете, свързани с неподходящите начини, чрез които младите хора се стремят да привлекат внимание в социалните мрежи. След встъпителната лекция и дискусия на тема как се прави успешна кампания, тийнейджърите се заеха с разработването на послания и идеи за информационните материали за кампанията. Също така, те идентифицираха като целева група момчетата и момичетата между 12 и 18 години, като специален фокус бе предвиден за по-уязвимите групи – групи от млади хора, преживели някаква форма на насилие, или такива, идващи от маргинализирани групи от обществото. Паралелно със семинара за младежи, екипът проведе и обучение с родители и професионалисти от образователния сектор.
С участието на над 170 педагози, обществени възпитатели и социални работници в 7 български града беше тествана и усъвършенствана методика за превенция на ранната сексуализация. Разработен за целта урочен план беше изпробван в десетки класове, като на базата на апробирането учителите направиха предложения за усъвършенстване на методиката. Бяха получени обратни връзки за провеждането на урока с ученици от 1 до 12 клас от 32 училища от 27 български града, както и от българското училище в Барселона, Испания. Според учителите, провели урока, учениците са приели темата с голям интерес и часовете са преминали много успешно. На финална среща с експерти през март беше одобрено съдържанието на методиката и беше издаден наръчникът „Интернет и ранната сексуализация“. Наръчникът е достъпен и на сайта на Националния център за безопасен интернет, координиран от Фондация ПИК и разпространяването му по заявки от десетки училища продължава.
От началото на 2016 година на поредица от срещи с професионалисти от рекламна агенция „Реформа“ групата млади доброволци разработи визия за национална кампания. Като основен акцент в нея с цел привличане на вниманието на младите хора те се спряха на идеята за онлайн кампания #облечисебе, с която да предизвикат своите връстници да се снимат с възможно най-много дрехи и да публикуват снимките си с хаштага в социалните мрежи.
Кампанията беше официално обявена на международния Ден за безопасен интернет на 9 февруари 2016 г. Бяха изготвени и разпространени различни информационни материали по този повод – флаери, картички, химикалки, специално табло за снимки, чийто дизайн бе одобрен и от младежкия панел. На самия ден десетки потребители на интернет, сред които и депутатът в Европейския парламент Ева Паунова, си направиха „навлечени селфита“ в знак на подкрепа. Информацията за кампанията беше видяна в социалните мрежи само на 9 февруари от над 40 000 души, а към момента техният брой надхвърли 80 000.
Кампанията беше представена на Деветата национална младежка конференция, организирана през март от Горнооряховски младежки парламент и беше демонстрирана и по време на събитието „Извърви километър в нейните обувки“ на 13 март в София.
Като финално събитие за млади хора беше проведен публичен дебат „За и против това да качиш секси селфи“, организиран от „Асоциация дебати София“ на 26 април в IT Step Academy България. В него се включиха над 30 млади хора, а техните дискусии бяха излъчвани на живо в интернет. Записът от дебата продължава да се гледа в YouTube и на страницата на Центъра за безопасен интернет във Фейсбук. До аудитория от над 31 000 потребители на интернет достигна официалният видеоклип на кампанията, който продължава на набира популярност заради нестандартния подход към темата за разголване онлайн.
Въпреки че проектът официално е приключил, националната кампания продължава през занятия в училище, хаштаг кампанията #облечисебе и разпространяването на видеоклипа и другите информационни материали.