Между април 2021 г. и март 2022 г. експерти от Фондация „Приложни изследвания и комуникации“ (координатор на Центъра за безопасен интернет) и Фондация СЕГА проведоха три обучения на учители от цялата страна по темата как да разпознават фалшиви новини, дезинформация и медийни манипулации и как да развиват уменията за оценка на достоверността на информация у учениците си.
Обученията се проведоха в рамките на проекта „Грижа за истината“, който се осъществява в партньорство с Фондация СЕГА (координатор на проекта), Центъра за изследване на демокрацията и Фондация „Рома Лом“ и се съфинансира по програма „Права, равенство и гражданство (2014-2020)“ на Европейския съюз.
Пoради усложнената по това време епидемична обстановка, първото въвеждащо обучение за учители се проведе онлайн на 21 април 2021 г., На него експерт на Центъра за безопасен интернет запозна участниците с целите на проекта и разработената по него методика за учители за развиване на дигитално-медийните умения на учениците.
Следващите две обучения се проведоха присъствено в гр. Банкя, при стриктно спазване на противоепидемичните мерки. В тях се включиха учители от различни училища в София, Пловдив, Варна, Кюстендил, Свищов, Поморие, Оряхово, Дългопол и Кесарево. Първото обучение се проведе между 8 и 10 октомври 2021 г. и в него участваха 12 учители от различни градове в страната. То бе фокусирано върху темата за разпознаване на фалшиви новини и медийни манипулации, включително по отношение на конкретни общности. Второто тридневно обучение се проведе на 11-13 март 2022 г. и в него се включиха 24 учители от цялата страна. Фокусът на второто практическо обучение бе как да преподава на учениците темата за разпознаване на фалшиви новини и медийни манипулации и да се развиват уменията им за подбор и оценка на информация и дигитално-медийните им компетентности като цяло. Преподавателите бяха запознати по-подробно и с методиката за развиване на дигитално-медийна грамотност на учениците, включена в наръчника за учители, разработен по проект „Грижа за истината“.
В следващите месеци след края на обучението обучените учители ще пилотират уроци от методиката в училищата си и ще имат възможност споделят опит от апробирането в клас.