Новите тенденции и рискове за деца в интернет и развиването на ранна дигитално-медийна грамотност у децата като превенция бяха представени от Центъра за безопасен интернет на национална конференция на Синдиката на българските учители в София.
Конференцията „Съвременни заплахи за сигурността и опазването на живота и здравето на децата и учениците“ събра в София над 70 учители, директори, представите ни регионални управления по образованието и на Министерството на образованието и науката. Ръководителят на бюрото на фондация „Конрад Аденауер“ в София Торстен Гайслер изтъкна като важна цел на съвременното образование да не преподава само знания, а да развива у децата социални умения и критично мислене.
Координаторът на Националния център за безопасен интернет Георги Апостолов представи някои от резултатите от проведеното в края на 2016 г. национално представително изследване за онлайн поведението на българските деца между 9 и 17-годишна възраст. Той изтъкна, че за последните 6 години възрастта, на която децата влизат за първи път в интернет е спаднал с 3 години. В същото време половината от децата и 40% от техните родители признават, че не са в състояние да разграничат вярната от фалшивата информация в интернет. Представена беше и разработваната заедно с Факултета по начална и предучилищна педагогика на Софийския университет методика за развиване на ранна дигитално-медийна грамотност у децата от начален курс на образованието.
Председателят на синдиката на учителите Янка Такева подчерта, че е изключително важно темите за интернет, дигиталната и медийна грамотност да се изучават от студентите в педагогическите специалности във висшите учебни заведения.
Повече за ранно развитие на дигитално-медийна грамотност прочетете тук.