Събуждате се в неделя по обяд и откривате, че домакинът на снощния купон е качил поредица от ваши снимки, които днес никак не ви се иска да видите. Друг ваш приятел услужливо ви е таг-нал и сега на стената ви тече подигравателна дискусия.
Тези случаи ще зачестят с въвеждането на новата услуга на Фейсбук за отбелязване на снимки чрез технология за разпознаване на лица. При качване лицата на снимката се разпознават автоматично и приятелите им получават покана да ги отбележат. На практика конкретен потребител, а не Фейсбук, слага етикета. Въпреки това услугата се приема от много потребители като сериозно нарушение на личното пространство. Услугата е активирана по подразбиране за всички профили, което дава повод за още по-остра критика срещу Фейсбук.
Може да изключите услугата от „Настройки на сигурността/ Персонализиране/ Предлагане на мои снимки на приятели/Редактиране на настройките/Изключено“.
Променете поверителността на всички отбелязани снимки, за да се предпазите в бъдеще от неприятни изненади. Може да промените настройките от „Настройки на сигурността/ Персонализиране/ Снимки и клипове, на които сте отбелязани/Редактиране на настройките“.
През последния месец Фейсбук направи и някои положителни промени. Заради зачестилите кражби на профили е въведена нова мярка за сигурност. При опит за влизане в системата от компютър или телефон, който до сега не сте ползвали, Фейсбук ви изпраща sms с код за достъп. За тази цел трябва да регистрирате телефонния си номер в системата на Фейсбук и да активирате функцията от „Настройки на профила/Сигурност на профила/Одобряване при влизане“.
Друга новост е системата за защита от опасни връзки. Софтуерът WOT, върху който се базира системата, изчислява репутацията на 31 млн. уеб страници и актуализира рейтинга им два пъти на всеки час, базирайки се на обратна връзка от 20 млн. потребители и информация от компании за сигурност, които съставят черни списъци на опасни сайтове. Когато се опитате да отворите връзка към съмнителен сайт, Фейсбук ще ви предупреждава, че е опасно.
Към 13 юни 2011 г. броят на потребителите на Фейсбук по света достигна 683,314,700 души според сайта www.checkfacebook.com. Потребителите в България са вече 2,155,360 души. Най-много са потребителите на Фейсбук у нас във възрастовата група 25-34 г. – 663,580, следвани от тези на възраст 16-24 години – 573,080, но има и 29,220 потребители на възраст под 13 години, въпреки че условията на Фейсбук го забраняват. Потребителите на възраст от 14 до 17 години в България са 275,060 души.