Над 3400 деца от повече от 70 училища в цялата страна се включиха в тазгодишната кампания „Учител-будител в дигиталната епоха“, проведена от Центъра за безопасен интернет за седма поредна година. Те участваха в интерактивен урок за развиване на уменията им, свързани с дигитално-медийната грамотност.
Учениците се запознаха с критериите за оценка на информация, какво е важно да съобразяват, когато споделят нещо в интернет и с различни възможности за решаване на проблем в интернет като да споделят с доверен възрастен, да разговарят с родител или да потърсят Консултативната линия за онлайн безопасност.
Центърът за безопасен интернет получи ценна обратна връзка от учителите, които се включиха и проведоха интерактивния урок в своите училища. Едно от най-активните училища бе 104 ОУ “Захари Стоянов“, гр. София, където г-жа Елка Радева и г-н Веселин Стойчев, като истински съвременни будители, са провели уроци в цели 18 различни класа. Г-жа Радева, провела 13 часа по темата, сподели, че още при започването учениците са се вълнували, че часът ще е нетрадиционен. За тях преживяването е било „вълнуващо и интересно, различно и като всяко ново нещо-очаквано с нетърпение.“ Учителката и учениците са останали много удовлетворени и след всеки един от тези часове.
Не може да не се отбележи и дейността на г-жа Ахмедова от с. Сейдол, която е провела седем урока в ОУ „Виделина“, Разградско. Училището е известно със своята иновативност и нестандартност. Учителката споделя, че темата за нуждата на децата от дигитални технологии в клас е важна за тяхното училище.
Няма как да не бъде спомената и г-жа Мария Стоилова от 105 СОУ “Атанас Далчев”, гр. София, която е провела уроци в шест различни класа, като освен това поради големия интерес на учениците и тяхната удовлетвореност, уроците там са продължили с други материали от Центъра за безопасен интернет.
СУ „Васил Левски“, гр. Карлово и ОУ „Братя Миладинови“, гр. Гоце Делчев пък са сред училищата, в които най-много учители са взели участие в провеждането на уроци.
Г-жа Антония Василева, СУ „Васил Левски“, Карлово споделя, че учениците се се почувствали по-информирани, по-отговорни и с убеждението, че трябва да спазват правилата. Също така и по-спокойни, че могат да разчитат на възрастните и на своите съученици, ако имат нужда от помощ и подкрепа.
Г-жа Щранкова от ОУ „Братя Миладинови“, гр. Гоце Делчев, провела презентацията в час по „Домашен бит и техника“, сподели, че учениците са проявили голямо любопитство, тъй като урокът се е различавал от останалите, които са имали досега по този предмет.
В този дух и г-жа Дида Карайлева от ОУ „Двайсти април“, Панагюрище споделя, че децата са били удовлетворени от възможността да се проведе „един по-различен урок по ИТ, свързан не само с работа с компютъра, а и с разсъждения, дискусия, откриване на отговори.“
Г-жа Фани Гаджалова, от ОУ “Стою Шишков“, Село Търън, общ. Смолян споделя, че темата се е възприела много добре, понеже „учениците я чувстват близка, могат да говорят по нея, близка е до любимите неща, които правят ежедневно в интернет.“
Ангажираността на децата с темата е отчетена и от г-жа Недялка Цонева, от Професионална гимназия по селско стопанство „Никола Пушкаров“ в гр. Попово. Тя е е започнала своя урок по нетрадиционен начин , която е поставила на децата въпроса дали те могат да я научат как да се предпазва в интернет-пространството. Въпросът е активизирал децата, тъй като са получили възможността да поемат ролята на учителя.
Г-жа Димитрова-Илиева от СУ „Св. Св. Кирил и Методий“, Златарица смята, че има нужда от повече такива часове в училищата, „поднесени не като скучни уроци, а като уроци – игра.“